Home Sekservaringen Reviews Boek Recensie: Hoogspanning door Izzy van der Horst

Boek Recensie: Hoogspanning door Izzy van der Horst

193
4
Tip

Een tijdje geleden ontving ik een exemplaar van het boek Hoogspanning, de eerste roman van Izzy van der Horst. Het boek vertelt het buitengewoon bijzondere liefdesverhaal van Mark en Nora, een jong en gelukkig stel.

Achtergrond

Mark en Nora staan midden in het leven. Ze zijn een gewoon koppel die tijdens een avondje stappen een spannende weddenschap afsluiten. Nora beweert dat ze diezelfde avond nog een vrouw gaat versieren.

Na deze avond is alles anders. Ze spreken naar elkaar uit dat ze niet in een monogame relatie geloven, maar ook niet onafhankelijk van elkaar willen daten. Een ontdekkingsreis begint en er ontstaat een compleet nieuwe dimensie in de relatie van Mark en Nora.

De reis begint met een trio en een bezoek aan een parenclub. Mark en Nora doen steeds meer ervaringen op waarin liefde, humor, respect en communicatie de kernwoorden blijven.

Dan ontmoet Nora een bijzondere vrouw, Emma. Emma maakt gevoelens bij Nora los die ze niet direct kan plaatsen. Wanneer Mark haar na een paar weken ook ontmoet ziet hij het direct. Hij begrijpt precies waarom Nora zo gecharmeerd is van Emma. Het contact tussen de drie wordt intenser en een driehoeksverhouding ontstaat. De vraag is of dit wel past binnen de relatie van Mark en Nora?

Auteur

Izzy van der Horst (1985) is geboren in Groningen. Ze houdt van het leven en is erg openminded. De ervaringen die zij, samen met haar man, door de jaren heen heeft opgedaan, hebben haar inspiratie gegeven voor het boek. Izzy wil hiermee laten zien dat de open-mminded erotische lifestyle juist ook heel positief kan werken binnen een relatie.

Patatje oorlog?

Bij het lezen van de eerste zin begint mijn maag spontaan te knorren. De zin “Friieeeettttttttt!” verwijst echter niet naar een patatje oorlog, maar naar het fluitje van de scheidsrechter die een einde maakt aan de wedstrijd. Mark speelt basketbal en Nora staat achter de bar in de kantine van de club. Ze drinken een biertje en gaan dan samen op stap in de stad. Daar ontstaat de weddenschap. Het begin van een bijzonder spannend avontuur. Het valt meteen op dat Mark en Nora elkaar bijzonder graag zien. Tijdens het lezen leer je ze ook steeds beter kennen. Ze hebben een leuk leven en beleven bijzondere avonturen met elkaar. Dat kan ook, want ze vertrouwen elkaar.

“…eenmaal begonnen kon ik niet meer stoppen met lezen”

Avontuur

Het duurde even voor ik de tijd had gevonden om dit boek te lezen, maar eenmaal begonnen kon ik niet meer stoppen. Al snel ging ik helemaal op in de spannende wereld van Mark en Nora. Het viel niet mee voor Nora om de weddenschap te winnen. Zomaar uit het niets een vrouw versieren is niet eenvoudig. Ze had een beetje geluk, want ze kwam een oud studiegenootje tegen die wel openstond voor een zoen. Van een zoentje komt meer dus de volgende dag zijn Mark en Nora wat in de war. Toch ontstaat er een prettige seksuele spanning, waardoor het stel besluit om verder op onderzoek te gaan. De volgende stap is een parenclub. Hoe deze spannende reis eindigt ga ik lekker niet verklappen.

Stijl

De stijl van de auteur is bijzonder toegankelijk en meteen ook pakkend. Wat mij betreft gaat ze nog meer boeken schrijven. Ze schrijft in eenvoudige taal en toch is het allemaal heel creatief. Het is spannend, opwindend, ja erotisch zelfs, maar allerminst vulgair. Het is buitengewoon fraai geschreven en het leest lekker weg. De verhaallijn is goed opgebouwd met heel veel dynamiek, waardoor het geen moment saai is.

Second Opinion

Ik herken mezelf in Nora. Ik ben geen polyamorist, maar mijn partner en ik hebben wel een open relatie en die is vanzelfsprekend gebaseerd op een goede relatie. Mijn partner en ik communiceren heel goed met elkaar. Als ik lees hoe Mark en Nora met elkaar omgaan herken ik daarin mijn eigen relatie. Ik wilde daarom wel eens weten hoe iemand met een slechte relatie tegen dit boek zou aankijken. Ik besloot het boek dan ook uit te lenen aan een vriendin met relatieproblemen.

Ook zij zei het verhaal in één adem te hebben uitgelezen, maar kon zich niet voorstellen dat er echt koppels bestaan die zoiets samen kunnen doen. Ze kon het zich echt niet voorstellen. Zijn Mark en Nora dan nooit eens jaloers? Krijgen ze dan nooit eens ruzie?

“Dit boek laat iedereen zien hoeveel meer je uit een goede relatie kunt halen”

Conclusie

Ja er zijn wel wat momenten van spanning tussen Mark en Nora en die weet Izzy ook heel fraai en inlevend te verwoorden. Dit boek is zeker niet alleen interessant voor mensen met een open relatie, swingers of polyamoristen. Dit boek laat iedereen zien hoeveel meer je uit een goede relatie kunt halen. Als je het verhaal van Mark en Nora ongeloofwaardig vindt dan zit je er naast. Deze manier van leven past zeker niet bij iedereen, maar dat wil niet zeggen dat er geen stellen zijn voor wie deze levensstijl een verrijking kan zijn. Deze mooie en spannende wereld bestaat echt en Izzy weet dit op een respectvolle en stijlvolle manier te brengen.

Bestellen

Bestel hier het eBook Hoogspanning door Izzy van der Horst (ISBN 9789402193336) of koop de paperback bij de betere boekhandel (321 pagina’s, ISBN 9789402192292).