Home Seks & Relaties Seksualiteit Beter eten voor betere seks

Beter eten voor betere seks

75
0

Steeds meer mensen klagen over hun seksleven. Slechte eetgewoonten en stress zijn meestal de oorzaak. Veel mensen wijten hun teruglopende bedprestaties aan vermoeidheid of een opgeblazen gevoel na het eten.

Gelukkig kun je jouw seksleven verbeteren door de juiste dingen te eten. Stop alvast met verzadigde vetten (cake, koekjes). Deze verminderen de bloedtoevoer (slechte doorbloeding van de clitoris, en zwakkere erecties). Gezouten eten verhoogt dan weer je bloeddruk en dat heeft hetzelfde nare effect.

“Koppels zouden ook een te late maaltijd moeten proberen te vermijden”

Slaperig

Let op met wit brood, suiker en aardappelen. Ze jagen je bloedsuikerspiegel de hoogte in, maar een paar uur later zul je jezelf erg slaperig voelen. Koppels zouden ook een te late maaltijd moeten proberen te vermijden. Als je gaat slapen met een volle maag, stopt je lichaam al zijn energie in het verteren van voedsel en zul je weinig zin hebben in een potje seks. Vermijd ook het drinken van te veel koffie en thee, want die verstoren je slaap waardoor je overdag suf bent.

Neutje!

Een drankje helpt je in de juiste stemming te komen. Maar alcohol is een kalmeringsmiddel, dus als je teveel zuipt krijg je het omgekeerde effect.

Opgeblazen gevoel

Om een opgeblazen gevoel te vermijden, zet je best geen kool, uien of bonen op het menu. Ook van te snel eten krijg je een opgeblazen gevoel.

Dit moet je eten!

Trage koolhydraten (volkorenbrood en pasta) zullen je genoeg uithoudingsvermogen geven voor een hele nacht seks. Voedsel met veel ijzer (rood vlees, eieren en groene groenten) gaat vermoeidheid tegen. Biefstuk, kwark, zalm en magere yoghurt verhogen het niveau van dopamine, het knuffelhormoon. Dit brengt je pas in de juiste stemming.

Mannelijke potentie

Vette vissen zoals makreel en sardines zijn een goede bron van omega-3-vetzuren. Die maken dat je bloed sneller stroomt en het maakt je huid gevoeliger. Voedsel dat rijk is aan proteïne (vis, kip en tofu) geven een boost aan je hormonen, ze verbeteren ook je concentratie. Voor mannen is het belangrijk om genoeg zink te eten, dat zit in meergranenbrood, oesters en rood vlees. Daar krijg je pas “een harde” van.

Voel je veilig online: overal, altijd! Nu geld-terug-garantie van 30 dagen bij Nord VPN

Advertentie